søndag 20. mars 2011

Påskeegg /Easter Egg





Årets første påskeegg utartet seg litt annerledes enn planlagt. Jeg skulle male det med gesso, men tok feil boks, limboksen.... for å rette opp dette så la jeg på en serviett, malte deretter to strøk med gesso. Så hadde jeg på craklepaint, men utålmodig som jeg er så brukte jeg varmepistol for å få det fort tørt, det boblet og bruste og resultatet ble litt annerledes enn jeg hadde tenkt, men det ble allikevel greit :o)
Av mangel på fjær, så brukte jeg tyll. Jeg hadde egentlig tenkt å klippe av servietten inni, men fant ut at den kunne være bakgrunn til å pynte egget inni også :) Motivene er malt med Promarkers, eggene er et stempel fra NSS og Tilda with lace jeans er fra sommer kolleksjonen til Magnolia. Blomster fra Kuttut, Prima og Petaloo.
Dette er mitt bidrag til Påske-ekstra med Camilla hos TJSC hvor utfordringen lyder som følger: Bruk fargene lilla, rosa, grønn og gul, og lag noe som ikke er firkantet.

Tusen takk for at dere tar turen innom bloggen min, ha en strålende søndag :o)

23 kommentarer:

-Sanna- sa...

Det ble kjempelekkert.
Lur er du også.....
Heldig den som får et sånt !

Gunn`s Kort sa...

Kjempeflott påskeegg! Jeg er også i gang med årets første egg:) Klem:)

Pauline sa...

Dette ble jo et kjempelekkert påskeegg!!!
Nydelige vårlige farger og flott pyntet!!
Ha en fin søndag du også! :-)

Yvonne sa...

Nyyydelig! Har planer om å lage noe lignende jeg og, håper det blir like bra som dette!
Ha en super søndag!
Klem

Ellen sa...

Wowwwww, this is soooooo beautiful. Love al the details.

Hugs,
Ellen

Heidi sa...

Nydelig egg! Og mange spennende detaljer. Selv om det tok en annerledes utvikling enn du hadde tenkt, ble det kjempeflott :)

Lenas kort sa...

Helt nyyyydelig :-)Flink du :-) Ha en strålende dag :-)

Gry-Beate sa...

Fy søren så kjempe lekkert!!!
Og så kjempe nydelig du har dekorert det!

;0)Gry-Beate

Anne sa...

Det gjør ingenting at det ikke ble som planlagt, for dette var virkelig vakkert!! Fikk skikkelig påskestemning, jeg :-))

Ha en herlig søndag!

Klem :-)

Christina C. sa...

What a GORGEOUS creation...WOW!!!!
Absolutely stunning!!! You are soooo talented!

Camilla sa...

Vanvittig flott egg Gry-Heidi!:) Helt herlig, motiv, detajer og alt:))
Tusen takk for at du deltar på utfordringen min.
Ha en fin søndag!
Klem, Camilla

bestevenn sa...

Så bare helt utrolig vakkert. Kan da ikke legge noe oppe i dette egget, her er det glede nok!

Liv Torunns hobbykrok sa...

Så lekkert egget ble...nydelige farger, pynt, motiv... i det hele tatt..helt fanastisk!

Veronique sa...

Kjempe lekkert påskeegg :)

Ha en fin søndag!!!!

Klem!

Bodil sa...

Så nydelig pyntet påskeegg :) Så fint med dekor inni egget også.
klem :)

~Isabell~ sa...

Dette var jo aldeles vakkert. Utrolig flott gjennomført=)

Takk for ditt bidrag=)

Gunn-Elin sa...

OMG!!! Vet ikke hvor jeg skal begynne jeg, men lurer irkelig på hvordan det hadde blitt hvis du hadde gjort slik som planlagt.. For dette tror jeg er det fineste påskeegget jeg noen gang har sett. Hadde planlagt å lage et i nærmeste fremtid, men vet sannelig ikke om jeg tør nå. NYDELIG!!!
Tusen takk for at du deltar på vår gjestedesigners utfordring.
Klem Gunn-Elin

Иришка-Лав sa...

Боже мой какая красота!
My God what beauty!!!

Riet sa...

Ohhh wowwwww Gry-Heidi,This is so wonderful.

Hugs Riet.xx

Nancy sa...

Åååå Så nydelig påske egg, Gry Heidi:O) Søtt i gult og hvitt, vakre blomster, og Tilda er jo bare kjempe søt. Ser du har laget perle-greiner, ååå de er så fiiiine:O)
Ha ei herlig uke.
Klemmer fra Nancy;O)

pia iris sa...

av og til går det ikke helt som vi planlegger, men det kan bli fint for det. og dette er et bevis på det for dette var flott.
herlige farger og nydelig pyntet, til og med inni og jo.
imponerende.
takk for ditt bidrag.
ha en flott uke. klem pia

mettepip sa...

Så vakkert Gry-Heidi - både utenpå og inni! Mangler nesten ord her;)
Ha en fin og kreativ uke!
klem fra
Mette

Pinklady 68 sa...

Wow, så lekkert!! Det flotteste påske egget jeg har sett!! Nydelige blomster pynt og innhold:-)

Ha en fin uke! Klem Laila.